یزدفردا "  محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه عصرجمعه مراسم افتتاح فاز اول مجتمع فولاد هرمزگان در بندر عباس سخن مي گفت: با اشاره به افتتاح پروژه هاي متعدد در بوشهر و هرمزگان تصريح كرد: امروز مي توانيم ادعا كنيم جشن توانستن و بالندگي و حركت به سوي قله‌هاي رفيع را بر پا مي كنيم.
وي با اشاره به دستيابي به فن آوري ها و بهره برداري و راه اندازي پروژه هاي عمراني و صنعتي در كوتاه ترين مدت متذكر شد پيام اين حركت اين است كه بدخواهان و بد كينتان نمي‌توانند مانع پيشرفت حركت ملت بزرگ ايران شوند.
رئيس جمهور اظهار داشت: ايران اسلامي در شرايطي به فن آوري روز و موفقيت‌هاي علمي و صنعتي دست يافته كه بدخواهان و زور گويان از همه توان مادي خود براي ممانعت از حركت رو به پيشرفت ملت ايران استفاده كردند و با اميد كه روحيه ايراني را بشكنند و در كنار تحريم‌ها و تبليغات سنگين حتي تهديد نظامي كرده اند. اما از اين مسير نتيجه نگرفته اند.
احمدي نژاد افزود: آنها تلاش كردند اگر نمي توانند حركت رو به پيشرفت ملت ايران متوقف كنند آن را سست كنند ولي امروز به دست متخصصان ايراني و نيروي كار توانمند اين سرزمين شاهد پروژه هاي عظيمي هستيم كه در زمان كوتاه و هزينه اندك و كيفتي مطلوب راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: در اوج بد اخلاقي بدخواهان دنيا كه ايران نيازمندم محصول آند براي افزايش توليد آلومينيوم برخي از كشورها كه بما نزديكترتر از فروش و تهديد اين محصول خودداري كردند. ولي امروز ما در اين زمينه خود كفا شده ايم. و ملت ايران نشان داد كه مي تواند و شايسته است در بالاترين جايگاه در دنيا قرار گيرد.
رئيس جمهور گفت: در حالي كه در كشور ما به صورت پيوست پروژه هاي بزرگ صنعتي و عمراني و خدماتي و علمي افتتاح مي شوند در دنيا به ويژه در بلوك سرمايه داري ياس ركود حاكم است و ساكنان اين بلوك اميدي به آينده ندارند.
احمدي نژاد افزود: امروز در دنياي غرب سرمايه گذاري و رشد اقتصادي به حد صفر رسيده و حتي آنها داراي رشد منفي هستند و بر اساس بحران بندي به بن بست رسيده اند و به دروغ مجبور شده اند تبلغ كنند دنيا دچار بحران است. اما در ايران اسلامي حركت و بالندگي و سازندگي موج مي زند.
وي با اشاره به جلساتي كه مسئولان اقتصادي بلوك غرب براي چاره جويي و پيدا كردن راه برون رفت از معضلات اقتصادي خود برگزار مي كنند و نشست اخير اعضاي اكو در تهران به ذكر تفاوت اين نشست ها پرداخت و متذكر شد. آنها به خاطر نگاه هاي غلطي كه از گذشته دارند و همواره دنبال سلطه و چپاول ملت‌ها و كنار گذاشتن ارزشهاي انساني هستند. هنگام حضور در جلسات مايوس و پس از آن مايوس ترند اما كساني كه در اجلاس تهران شركت كردند در بدو كار اميدوار و بعد از نشست اميدوار تر بودند.
«نظام‌ها و مجموعه ها و ساز و كارها و ادبيات و فرهنگي كه صد سال بر دنيا حاكم بود و در طول تاريخ تاريخ بلاهايي بر سر بشر آورده است امروز به بن بست رسيده است. و آنها كه بدي و زشتي را مشروعيت داده اند و عقايد پوسيده خود را در غالب علم اقتصاد و سياست به خورد ملت‌ها داده اند و لشكر كشي و خون ريزي و آدم كشي را به نام دموكراسي رسميت بخشيده اند به بن بست رسيده اند و آثار شوم ناشي از اشتباهات خود اعتراف مي كنند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت همگان شاهد بودند كه آن زن بي فرهنگ و بي ادب در اوج جنايت صهيونيست‌ها در غزه مدعي شد همراه به همدستان خود در حال پاسداري از فرهنگ و ارزش‌هاي دنيا آزاد است كه البته منظور وي آدم كشي و كشتار زنان و كودكان بي دفاع و بي گناه است. اما اين ادبيات در حال رخت بستن از دنيا است.
احمدي نژاد افزود: فرهنگ تعالي و اسلامي و انساني و عدالت محور و برابري خواهانه ايراني كه منبعث از فرهنگ اسلام ناب محمدي است در اوج اقتدار قرار دارد و در حال استيلا بر جهان است.
وي ادامه داد: امروز در آستانه تحولات بزرگي قرار داريم و قلدرها و بدخواهان مي روند و صالحان بر زمين حكومت خواهند كرد و رمز اين تحول و عامل اصلي موفقيت بشر در خدا جويي و مقاومت ملت‌ها است و راه نجات انسانها راهي است كه ملت ايران پيموده است.
«ملت بزرگ و مومن و متعهد ايران پشت سر رهبري فرهيخته و مقتدر خود ايستاد و از ارزش‌ها و حقوق خود و موجوديت و هويت و انديشه خويش و حقوق انسان‌ها دفاع كرد و سر آغاز تحولي بزرگ در تاريخ بشريت شد.»
رئيس جمهور گفت: هر گاه روح جمعي مومن و متعهد و مصمم و خود باور و توانمند و اراده و انديشه هاي مستحكم كنار هم قرار گيرد قدرت بي بدليل صالح و پاك و شكست ناپذيري متجلي مي شود.
احمدي نژاد افزود: امروز به لطف و همت بلند مردم اين سرزمين در حالي كه پيش از اين بدخواهان نمي‌خواستند نام از ايران در دنيا مطرح شود و از ايران تصويري عقب مانده ارائه مي كردند، نام اين سرزمين سرافراز به عنوان ابرقدرت منطقه‌اي در جهان طنين انداز شده است.
وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران محبوب ترين ملت در دنيا و خوار چشم بدخواهان است و راه روشني دارد كه بايد با استقامت آن را تا پايان بپيمايد افزود: ملت ايران در آغاز راه است و بايد فرهنگ يكتا پرستي و محور ورزي و عدالت خواهي و همدلي و همبستگي و عشق به صلح و دوستي و مبارزه با ظلم و فساد و فقر تبعيض و ناداني و خود خواهي بر همه دنيا حاكم شود.
رئيس جمهور در پايان تصريح كرد: ملتي همچون ملت ايران تصميم بگيرد روي پاي خود بايستد ملتي كه تصميم بگيرد روي پاي خود بايستد و بر اساس اراده و باور خود در مسير تعالي و پيشرفت گام بردارد قطعا پيروز است و هيچ كس نمي‌تواند لباس ذلت بر تن چنين ملتي بپوشاند.
اين گزارش مي افزايد: پيش از سخنان رئيس جمهور عبد علي صاحب محمدي استاندار و ثقفي مدير عامل شركت صنعتي هرمزگان و خياط مدير طرح فولاد خوزستان به ارائه گزارش در خصوص راه اندازي پروژه هاي صنعتي به ويژه فاز اول مجتمع فولاد در اين استان پرداختند و علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن نيز آخرين تحولات مربوط به حوزه صنعت فلزات و سيمان را تشريح كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا